środa, 14 czerwca 2017

NOWE NASIONA, NOWE ROŚLINY CZ. 6 : BAWEŁNA

Długo szukałem nasion tej rośliny rosnącej w formie krzewu! W końcu mam - dostałem od siostry w prezencie, przywiozła z Francji... Daje to do przemyślenia na temat dostępności egzotycznych nasion w Polsce...
W każdym razie dostałem nasiona Gossypium herbaceum i posadziłem. Pierwsze wschody już zaszły, jak tylko pojawią się liście właściwe (od 3 liścia w górę), wstawię zdjęcia.



Nasiona są otoczone białymi włoskami, które pomagają nasionom latać na wietrze i unosić się na wodzie. To właśnie z nich (tych dłuższych) wyrabia się tkaninę zwaną bawełną, a z tych krótszych papier. z łodyg bawełny wytwarza się liny.



Nasiona posadziłem do włókna kokosowego będącego już w zestawie wraz z doniczką :) Cały zestaw pochodzi ze sklepu Nature et Decouvertes, w którym zawsze znajduję ciekawe rzeczy!


P.S. : pamiętajcie, że jeśli nie rozumiecie jakiegoś słowa dotyczącego danej rośliny, zajrzyjcie do dzikiego słownika na stronie głównej: tłumaczę tam prostymi słowami trudniejsze słowa :) Zazwyczaj są one pogrubione w poście

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LOSOWY POST: