środa, 3 maja 2017

TOP 3 NAJLEPSZE ANANASY

          Trudny wybór: jakiego ananasa wybrać! W końcu tyle gatunków ananasów nas otacza, że nie wiadomo, jaki kupić. Jadłem jak na razie trzy różne odmiany ananasa. Zaopatrzyłem się w te trzy owoce, aby je porównać. Jeden został przywieziony z Martyniki, drugi upolowałem latem w supermarkecie a trzeci kupiłem na promocji w Carrefourze.
 3. Ananas jadalny (Ananas comosus)

Ostatnie miejsce w mojej top trójce. Dlaczego? Wiele razy trafiłem na tak kwaśny owoc, że gdy go jadłem moja twarz wyglądała jak pomarszczona skórka pomarańczy. Planacje tego ananasa zajmują całe wybrzeża Kostaryki oraz Portoryko. Najczęściej spotykany w sklepach. Duży owoc, dość mała rozeta. Rdzeń niejadalny, bo za twardy. Można go rozmnażać z rozety i z nasion. Rozeta dość ciężko się przyjmuje.
Jest to jednak najczęściej spotykany u nas ananas, w najniższej cenie. Powyższe cechy najczęściej są spowodowane po prostu stopniem dojrzałości owocu. Są one importowane z dalekich krajów, więc są zrywane niedojrzałe, więc kwaśne. Można jednak trafić na znakomity owoc, słodki, soczysty i aromatyczny. Trzeba mieć po prostu szczęście :)

2. Baby ananas (mały)
Baby ananas zajmuje drugie miejsce bo jest lepszy od ananasa jadalnego, ale mniej słodki od następnego. Spotykam go coraz częściej w sklepach z egzotycznymi owocami. Duży plus jest taki, że są w nim czasami nasiona, więc można go z nich rozmnożyć. Ten ananas może mieć wielką rozetę w porównaniu do owocu. Głównie dlatego, że jest maleńki! Czasem jednak rozeta jest malutka, w ogóle nie rozwinięta. Zawsze jest ostra, z kolcami. Owoc się je obrany ze skórki i bez rozety. Czasami rdzeń może być za twardy, aby go przegryźć. Rozeta bardzo łatwo się przyjmuje.

3. Ananas cukrowy (pain de sucre), butelkowy

To ananas uprawiany głównie na tropikalnych wyspach. Jego nazwa „butelkowy” pochodzi od podłużnej, przypominającej butelkę formy. „Cukrowy” go praktycznie definiuje: słodki jak nie ananas! :) Cena również mówi za siebie. Zazwyczaj jest on droższy od innych odmian. Bardzo Ci polecam tego ananasa – warto go spróbować chociaż raz. Więc jak kiedykolwiek znajdziesz w sklepie zdrowy, dojrzały okaz, nie wahaj się i kupuj:) Potem oczywiście posadź rozetę, kto wie, może kiedyś zaowocuje? ;)

Ananasy to pyszne owoce, bogate w witaminę C. Jako rośliny są dekoracyjne i egzotyczne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LOSOWY POST: