piątek, 26 maja 2017

ZWIEDZANIE ASYŻU - NAJLEPSZE, CUDOWNE MIEJSCE




 Cudowny post o cudownym miejscu. Może już skończę z tymi cudami, jeśli jesteś mądry (skoro czytasz mojego bloga to nie wątpię w to!) to zrozumiesz, że coś jest na rzeczy... Coś chyba jest - cud w Asyżu!
Jeśli jesteś moim wiernym fanem, w co nie wątpię, powinieneś wiedzieć, że byłem na wakacjach we Włoszech. Trochę zbieg okoliczności, bo byłem w dwóch różnych "Roseto" :p pierwszym było miasteczko Roseto degli Abruzzi, a drugim Roseto, o którym dziś mowa...


 
Asyż - miasto św. Franciszka. Dokonał on niejednego cudu! Rozmowa ze zwierzętami to jedno, nieśmiertelne gołębie drugie, ale nowy gatunek róży to już kompletnie inna bajka! Stało to się tak:
Pewnej nocy Franciszek miał bardzo silne pokusy, przez co jego wiara była bardzo zachwiana. Postanowił się rzucić w krzaki ostrych róż, aby odpędzić złe myśli i się zmienić na lepszego.

W tej chwili Bóg zainterweniował przemawiając do niego, że to bardziej świat powinien się zmienić niż on. Aby Franciszek się nie poranił, różane kolce zniknęły. Tak powstała rosa canina assisinesis, czyli róża dzika z Asyżu. Jest to pierwsza róża bezkolcowa naturalnie rosnąca. Cała ta historia miała miejsce w XIII wieku, więc uwierzcie mi, ale raczej naukowcy nie mogli ich zgieemoizowaać. Wierzcie mi lub nie, ja byłem pod wrażeniem tego Roseto - czyli różanego ogrodu.






















Ogród był dość duży, niestety za szybą... Mimo tego, w całym sanktuarium roztaczała się woń róż...


Do rosario idzie się przez korytarz idący z bazyliki. W tamtym to korytarzu żyją sobie dwa białe gołębie (turkawki). Poczułem szacunek nie znając ich historii. Okazało się jednak potem, że te gołębie ZAWSZE tam są, obok figurki świętego Franciszka z Asyżu... Czy to nie jest kolejny cud?
Swoją drogą, wszystkiego najlepszego wszystkim mamom w dniu mamy! Róże są idealnym prezentem na dzień mamy. Najlepiej takie bez kolców :D !
P.S. : pamiętajcie, że jeśli nie rozumiecie jakiegoś słowa danej rośliny, zajrzyjcie do dzikiego słownika na stronie głównej: tłumaczę tam prostymi słowami trudniejsze słowa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LOSOWY POST: