środa, 21 grudnia 2016

MOJE PASSIFLORY CZ. 2 (EDULIS, MOLLISSIMA)

Hej, dzisiaj powracam z tematem passiflor. Kontynuuje post zaczęty tutaj. Przedstawię Wam moje kolejne dwie odmiany, czyli passiflora edulis i passiflora mollissima. Pierwszą znacie na pewno, tylko że pod nazwą Marakuja - tak, ta marakuja: czyli owoc passiflory rodem z Ameryki Południowej już rozpowszechniony na całym świecie. Jest znana też pod nazwą męczennica jadalna. Synonimem passiflora mollissima jest bananowa passiflora- dlaczego?
passiflora mollissima w całości
Bananowa passiflora owocuje żółtymi, podłużnymi owocami, które wyglądają jak banany. Jej nasiona zakupiłem przez internet. Posadzone zostały w sierpniu i kiełkowały około 2 tygodnie. Z 6 nasion wzeszło 5 siewek - rezultat bardzo satysfakcjonujący!  Osobiście uważam, że passiflory są bardzo łatwe w uprawie. Ta odmiana ma 3-klapowe liście. Najpierw były dość grube, ale z czasem stały się cienkie i piękne :) Mają bardzo cienkie łodygi w porównaniu do reszty passiflor, ale mają o wiele więcej wąsów i bardziej się pną do góry. Ciężko za nimi nadążam z podporami :)
nowe liście


młode liście (sierpień 2016)

 Czas na naszą marakuje. Wysiewałem ją wiosną tego roku. Nasiona miałem ze  świeżego owocu. Przez bardzo długi czas nie rosła- wszystkie siewki miały po max. 7 cm :/ postanowiłem je poprzesadzać i teraz są w 3 doniczkach po 3;3;1 sztuki. Na zdjęciu pokazuję tą, która była sama w doniczce. Porównując do reszty passiflor, mam wrażenie, że ta odmiana rośnie najwolniej. Liście ma bardzo podobne do kawy (Coffea arabica); są bardzo ładne. Nie jest to jednak moja ulubiona męczennica mimo tego, że nie mam z nią żadnych problemów (np. brązowienie liście, które się objawia na ligularis).
męczennica jadalna
marakuja owoc
młody liść
małe wąsy i młody liść

1 komentarz:

  1. Chciałbym ci pogratulować, ponieważ twoj blog wyświetlił sie w przeglądarce jako drugi. Besos.

    OdpowiedzUsuń

LOSOWY POST: