niedziela, 11 grudnia 2016

JAK ZDOBYĆ NASIONA ANANASA?

Hej, 

Ostatnio pisałem, jak wysiać nasiona ananasa, ale nie powiedziałem, skąd je się pozyskuje! Jeszcze nie widziałem nasion ananasa w sklepie obok nasion marchewek czy brokułów...  Przejdźmy do rzeczy, przedstawię Wam, jak najlepiej i najskuteczniej znaleźć jak najwięcej nasion. 



Po pierwsze trzeba zakupić owoc. Najwięcej nasion jest w bardzo dojrzałym owocu.

dojrzały ananas


 Następnie kroimy ananasa na 4 części (jak na zdjęciu) pozostawiamy tylko 2 części ze środka ananasa
jak kroić ananasa

Otrzymujemy 2 duże części; zaczynamy je okrawać dookoła, w poszukiwaniu nasion. Nasiona sa generalnie bliżej skórki niż środka, więc nie ma co zmarnować całego owocu i pociąć go jak kebaba, wystarczy do 2-3 cm od skórki.

Ananasy pocięte

cięcie plasterków od brzegu
 Czasami będziemy widzieć punkty ciemniejsze od reszty- tam mogą kryć się nasiona!
widać małe punkty ciemniejsze od innych
nasiono

Follow my blog with Bloglovin

Jeśli nam się poszczęści i trafimy na takie nasiono, delikatnie je wyjmijmy pęsetą lub końcówką noża, uważając, żeby nie zniszczyć nasionka.

nasionko na nożu
 Czasami będzie widać nasiona przy samym przecięciu ananasa.
widać nasiono po przekrojeniu ananasa w pół
  W tym ananasie nie znalazłem bardzo wielu nasion, ponieważ przeszukałem jedynie pół owocu. znalazlem jednak dość dziwne nasiona (te jasne) nigdy wczeniej sie z takimi nie spotkałem, okaże się, czy są zdolne do kiełkowania!










nasiona




Powodzenia!

LOSOWY POST: