sobota, 25 listopada 2017

PIELĘGNACJA GUJAWY

Jedna z moich ulubionych: coraz bardziej jestem z niej dumny i patrzę się na jej coraz to większe liście. Łodyga już od dawna zdrewniała i zaczyna się pięknie łuszczyć. Oto gujawa.

Psidium gujava jest tropikalnym średniej wielkości drzewem, które pochodzi z Ameryki Centralnej. Jest uprawiana ze względu na swoje smaczne owoce zwane gujawami lub gruszlami. Liście stanowią lek na biegunkę. 

Gujawę uprawiam od stycznia tego roku, niedługo puknie jej rok. Posadziłem nasiono z francuskiego owocu. Tymczasem wzrostem już dawno przegoniła niektóre dwuletnie sadzonki. Ma już mniej więcej 70 cm wysokości.  
 Jak już wspomniałem, zielona dotychczas łodyga stała się brązowa, pokryta cienką korą, która  stale się łuszczy i odpada. To oznacza, że nie leżakuje i wzrost stawia sobie na pierwszym miejscu. 
Słyszałem, że gujawy kwitną po 2-3 latach uprawy, więc stawiam w niej wszelkie nadzieje, oczekując w przyszłych latach ślicznych, pachnących owoców!
 
Warunki uprawy

Psiduim bardzo lubi pełne słońce, dużo przestrzeni oraz wody- sam zauważysz, że latem po paru godzinach od podlania doniczka będzie już zaledwie lekko wilgotna... Można co jakiś czas spryskiwać je miękką wodą tak, aby poczuły się jak w tropikalnym lesie. W okresie intensywnego wzrostu można ją nawozić naturalnym nawozem.

  Podsyłajcie mi zdjęcia swoich roślin!

Cyprian

1 komentarz:

  1. Niewiele wiem na temat roślin, ale wśród nich się wychowywałam, bo moja babcia je uwielbiała, więc od razu przypominam sobie o domu :) piękne!

    OdpowiedzUsuń

LOSOWY POST: