sobota, 21 stycznia 2017

CO? KIWANO?



 Hej! 
Słyszeliście o ogórku kiwano? A może ogórku afrykańskim? Czytając ten post możecie się dowiedzieć czym jest oraz m.in. gdzie występuje oraz co najważniejsze: jak je wysiewać!
Kiwano jest rośliną rosnącą w pozytywnych temperaturach (powyżej 15°, umiera przy -5°): w końcu pochodzi z Afryki! Występuje w Afryce od RPA poprzez Senegal aż do Sudanu oraz na półwyspie Arabskim. Naly do rodziny dyniowatych (Cucurbitaceae). Rośliny dają od kilku do kilkunastu owoców. A właśnie: jakie są owoce kiwano?

Owocami są słodkie ogórki kiwano (noszą tą samą nazwę co roślina). Bardzo ciekawie się prezentują, bo mają skórkę pokryta kolcami :) Skórka jest niejadalna i jest koloru żółto-pomarańczowego. Maja słodko-kwaśny smak: są bardzo smaczne w koktajlach z mlekiem i odrobina miodu. Same w smaku nie wybitne, ale pamiętajcie moje motto dotyczące owoców egzotycznych: najlepiej smakują wykorzystane w kuchni. W owocu znajdują się niesamowite ilości nasion, które baaardzo lubię :)

Jak je wysiać? Nasiona wysiałem na 3 sposoby. Wszystkie już znacie:
- pudełko z wata (zobacz post o cytrynach) 
- bezpośrednio do ziemi
- do ziemi, uprzednio moczone w wodzie

Polecam 2 pierwsze sposoby; miały największy procent kiełkowania nasion :) 

Na razie mam kilka siewek, które wiosna-latem planuje przesadzić do gruntu :) 

Powodzenia w uprawie i smacznego!

16 komentarzy:

  1. Omg, w życiu o czymś takim nie słyszałam! :) Nazwa bardzo japońska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, ze do czegoś się przydałem! To jest cel tego bloga- poznawać nowe rzeczy :) pozdrawiam

      Usuń
  2. wow, aż poszukam gdzie można je kupić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zacząć szukać w piotrze i pawle! Tam często są tego typu owoce :)

      Usuń
  3. Nie znam zupełnie, nawet nie słyszałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze słyszę i pierwsze widzę ! Ale dobrze, że jest blogosfera - zawsze można się dzięki niej czegoś nowego i ciekawego dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to nawet kaktusa ususzylam :) nie mam reki do kwiatow i sadzonek. Super pomysl na bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma czym się chwalić!! :) tak jak zawszę powtarzam: wszystko zależy od naszego nastawienia do rośliny :)

      Usuń
  6. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałam :) Wygląda naprawdę intrygująco, ale w końcu to ogórek, który jest owocem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tegoroczna jesień będzie bardzo owocna!
      Podrawiam ;)

      Usuń
  7. Oczywiście nam kiwano, jednak jadłam go bardzo dawno temu i już zupełnie zapomniałam jak smakuję:] Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiwano jest bardziej dostępne niż np. karambola. Samo w sobie nie ma aż takiego wybitnego smaku,
      Ale w sałatce jest bardzo smaczne :)

      Usuń

LOSOWY POST: