środa, 27 marca 2019

PLAN HIBISKUS

Sezon ogrodniczy rusza pełną parą! Co roku sadzę nowe rośliny, lecz często też wracam do siewu roślin, które już kiedyś zdobiły mój ogród. W tym roku stawiam na siew hibiskusa (Hibiscus sabdariffa), o którym już kiedyś pisałem.
W zeszłym roku miałem dwie dojrzałe rośliny, które wydały obfite plony - mam teraz dużo nasion ,,domowej" produkcji. Mam też dużo zagospodarowanej ziemi wokół bambusów, którym w zeszłym roku wkopałem barierę korzeniową. Postanowiłem więc spróbować zjednoczyć jakość i ilość skupiając się w tym roku na sadzonkach hibiskusa. Celem jest otrzymanie wystarczającej ilości owoców, abym mógł zarówno część przeznaczyć na nasiona jak i na herbaty.
Posadziłem już w marcu nasiona, które bardzo szybko kiełkują i w wysokim procencie (co znaczy, że większość posadzonych nasion kiełkuje - czasem zdarza się, iż bardzo nieliczne nasiona kiełkują).
Na chwilę obecną wszystkie rosną w jednym pojemniku, lecz gdy zrobi się ciepło, zacznę je przesadzać do osobnych doniczek a w maju posadzę do gruntu. Oczywiście cały sezon będę nawozić biohumusem lub innym sprawdzonym i naturalnym nawozem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LOSOWY POST: