środa, 2 sierpnia 2017

OLSZTYN - CO W NIM ZWIEDZIĆ?

 Olsztyn jest bardzo uroczym miasteczkiem, naprawdę.
Pojechałem tam z rodzicami rankiem po imprezie ze znajomymi poprzedniej nocy. Fajna zabawa, ale niestety podróż odbyła się ciężko. Bywa. Celem podróży była wizyta u jakiegoś znajomego moich rodziców, którego nawet nie znałem! Po krótkim spotkaniu polecił nam parę miejsc do obejrzenia. Najbardziej nas zaciekawiła miejska plaża: krótko i zwięźle powiedział nam, żeby jechać prosto i skręcić za 3 dużymi budynkami. No spoko, to idziemy na obiad i mały spacer po  mieście.



Jak zawsze dostałem odgrzane mrożone jedzenie. Tym razem to były pierogi z jagodami. Nie polecam... Niestety nie pamiętam nazwy knajpy :/ 

Następnie poszliśmy zwiedzać. 

W Olsztynie można bez problemu zauważyć, że mieszkańcy bardzo lubią zdobić ściany - na większości budynków są freski, rysunki lub płaskorzeźby, wszystkie pięknie wykończone!



Polecam w takim razie oglądanie ścian. Są ładne. Następnie my akurat trafiliśmy na jakieś święto, więc mogliśmy jeść słuchając melodyjnego śpiewu mieszkańców przy karaoke! Również polecam.....


 Panoramę Olsztyna zdobią wieże i kościoły, jak w całej Polsce!


 Fasady budynków na rynku są warte uwagi, przypominają mi naszą ulubioną warszawską starówkę!
 Dzięki właśnie tej "mapce" wiedzieliśmy, co zrobimy ze sobą. Poszliśmy do mostu świętego Jana. To jest chyba jakiś bardzo stary most z figurą świętego Jana.
Oto on. Święty Jan olsztyński w swej okazałości. Niestety chyba nikt go nie czyści, bo jego czapkę zdobią ptasie odchody... Trochę szkoda, że nikt się tym nie zajmie. 

Z tego mostu poszliśmy się przejść parkiem i ścieżką wzdłuż kanałku. Uważam, że to najprzyjemniejsza część Olsztyna, jaką widziałem!
 

 Tutaj widać kanałek, który towarzyszy tej bardzo przyjemnej ścieżce. Na tym kanałku tworzą się liczne meandry, czyli miejsca, w których woda płynie w stronę przeciwną do ruchu rzeki. Niesamowite zjawisko.


Biedne drzewko.
 Na tej ścianie wisiał zegar słoneczny, który też jest bardzo ciekawym zjawiskiem. Obecnie pokazuje godzinę ok. 11:45. Zastanawiam się, jak się taki zegar ustawia, aby pokazywał dobrą godzinę... Może się tym zajmę?


 Tak na zakończenie zobacz, jakie zaskakujące graffiti zobaczyłem w Olsztynie. Nad tym drugim bardzo długo myślałem, ale nie wiem i nie mam pomysłu, co autor miał na myśli... A tak szczerze mówiąc, to lubię rozumieć rzeczy...

Możesz mi pomóc wyjaśniając te graffiti albo udostępniając stronę, jak Ci pasuje! :) Jestem otwarty na propozycje i mogę pójść na kompromisy :))

Cypi!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LOSOWY POST: