sobota, 25 marca 2017

GUJAWA POSPOLITA: ZIEMIA UNIWERSALNA KONTRA WŁÓKNO KOKOSOWE

 Hej!
Pamiętacie post o gujawie pospolitej ? Minęło kilka miesięcy od posadzenia gujaw (Psidium gujava), jesteście ciekawi jakie zaszły zmiany?

Zacznę od tego, że jak dotąd te młode siewki były jeszcze w "fazie spoczynku". To jest duży problem wysiewania nasion jesienią lub zimą, bo budzą się do życia w trakcie mrozów... W wyniku czego nie mają tego "kopa" na początku, jaki mają normalne rośliny przy wysiewie nasion wiosną.  Dopiero teraz zaczynają intensywnie rosnąć.

I tu podłoże się liczy: Jak mówiłem, jedna roślina wyrosła w zwykłej ziemi, druga zaś w mieszance ziemia-włókno kokosowe. Ewidentnie widać, że teraz szybciej rośnie roślina posiana w włóknie kokosowym. Dodam tylko, że rośnie wraz z trzema granatami (posadzone z nasion pozyskanych z owocu, wysiane metodą w pudełku z watą).

Włókno kokosowe zdecydowanie pomaga w wysiewie nasion: 100% je polecam :) Tymczasem czekam na dalszy wzrost moich małych gujaw :)

Pozdrawiam ciepło z Rzymu!


Cyprian

6 komentarzy:

  1. Pierwszy raz w życiu słyszę o włóknie kokosowym! Planuję zagospodarować balkon na wiosnę więc ta informacja bardzo mi się przyda, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często jest sprzedawane jako podłoże kokosowe lub ziemia kokosowa:) Warto kupić, bo efekty widoczne gołym okiem :)

      Usuń
  2. Hmmm... wiosna powoli rozkwita. Przede mną prace w ogródku. Właśnie jestem na etapie rozsiewania nasion wszelakich. Chyba w tym roku przetestuję Twój patent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ten weekend posadziłem w ogrodzie bulwy lilii oraz alacei :)

      Usuń
  3. Moje roślinki zawsze umierają (albo je zasuszam albo topię). Myślę, że poczytam Twoje porady to może coś u mnie dłużej pożyje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już myślełem, że to będzie kolejny komentarz z serii "wszystko u mnie umiera", ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczyłaś! Rzadko kiedy widzę takie komentarze :)) bardzo motywujące!
      Pozdrawiam!

      Usuń

LOSOWY POST: