środa, 18 stycznia 2017

POSMACZ INDYJSKI POD KLOSZEM

Hej! W dzisiejszym poście opowiem Wam o mango. Nie bez powodu jest nazywane owocem bogów - dojrzałe, soczyste, jest przepyszne!
Mango indyjskie, inaczej zwane mangusodrzewem lub posmaczem indyjskim (Mangifera indica) jest wiecznie zielonym drzewem należącym do rodziny nanerczowatych (Anacardiaceae) razem z pistacją, śliwcem oraz sumakiem. Drzewo mango jest bardzo użytkowe: używamy liści, owoców oraz drewna w wielu dziedzinach.
Miąższ owoców jest bardzo pożywny, stosowany w kosmetyce oraz sztuce kulinarnej.
Z nasion owocu tłoczy się “masło” używane w kosmetyce oraz jako środek przeciwrobaczny.
Liście są używane w hinduskich obrzędach religijnych oraz w sztuce kulinarnej
Drewno mango nie jest bardzo cenione ze względu na słabą wytrzymałość, ale jest używane w różnych wyrobach rzemieślniczych (na przykład mam osłonkę na doniczkę z drewna mangowego i uważam, że jest bardzo ładna!)
Tak więc mango jest bardzo użyteczną rośliną, ale jeśli się jej dobrze przyjrzymy, zauważamy piękność liści - jeden mój okaz ma wielki liść , który się super prezentuje oświetlony przez promienie słońca (zdobi tło mojej strony na facebooku). Jak zasiać mango już opisałem w innym poście.

Mam w sumie 3 mango. Z dwoma się już pożegnałem - zbrązowiały im liście i łodyga. Z tego co zauważyłem, wynika to ze zbyt niskiej wilgotności powietrza. Kiedy zakładam klosze z butelek na doniczkę, problem znika. Trzeba się też pogodzić z tym, że wiele zależy od samego nasiona.

Czas na zdjęcia:)

Pozdrawiam i powodzenia w uprawie! Przekonajcie się do roślin :)

12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Również bardzo lubię ten owoc! Dziękuje! :))

      Usuń
  2. Nigdy nie miałam bezpośrednio styczności z samym owocem - jak już to głównie przez soki. Ale faktycznie spotykałam się już z nim też w kosmetyce.
    Ciekawa pasja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę?! Coraz częściej je jednak widuję na półkach polskich sieciówek :) mango jest baaardzo smaczne, gorąco polecam!! Rośliny również zachwycają! :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Mam nadzieję, ze uda się wyhodować aż do uzyskania owocu. I właśnie na tym przykładzie widać że uprawa roślin nie jest taka prosta.Pozdrawiam ciepło:]
    www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, chociaż nie nastawiam się, bo podobno nie zakwita w warunkach domowych... Ale weźmy pod uwagę jak pięknie wygląda! Pozfrawiam :)

      Usuń
  4. Najpiękniejsze liście 😊 Już widzę miejsce w mieszkaniu dla drzewka. Jak z owocami? Faktycznie drzewko obrodzi w naszych warunkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te liście mi się niesamowicie podobają! A co do owoców powiem tak, sam nie doczekałem się owocu, więc nic nie zagwarantuję; pamiętajmy o tym, że rośliny są niezależne i zaskakujące... Tak jak mówiłem, żeby zaowocowało musielibyśmy mu stworzyć imitację jego środowiska naturalnego. Ja się tym zajmuję amatorsko i korzystam z "kloszy", czyli plastikowych butelek. Jeśli mamy takie możliwości, potrzeby oraz chęć, można się wziąć na poważnie, z lampami i nawilżaczami powietrza.

      Mi wystarczy roślina, która sprawia bardzo dużo radości i satysfakcji :)

      Usuń
  5. Ale czy jest szansa, żeby drzewko zaowocowało w naszych warunkach (chodzi mi o uprawę w doniczce, w mieszkaniu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Tak jak rozpisałem się w komentarzu powyżej, zależy od naszego podejścia :)

      Usuń
  6. Mango uwielbiam :) A z ciekawostek to ostatnio oglądałam bransoletki z drewna drzewa mangowego. Masz bardzo ciekawy pomysł na bloga. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy wspólnego ulubieńca :) Bardzo ciekawe! Drewno z drzewa mangowego ma bardzo ładny odcień i tylko patrząc na nie widzę egzotyczne klimaty :)Pozdrawiam również!

      Usuń

LOSOWY POST: